Odluka o pokretanju postupka davanja u zakup zgrade poslovnih usluga – kafe bara na gradskom bazenu

Na osnovu člana 22. stav 6 u vezi stava 2. i člana 27. stav 6. Zakona o javnoj svojini („Sl. glasnik RS“, br. 72/2011, 88/2013, 105/2014, 104/2016 – dr. zakon, 108/2016, 113/2017, 95/2018 i 153/2020), člana 6 i 7 Uredbe o o uslovima pribavljanja i otuđenja nepokretnosti neposrednom pogodbom i davanja u zakup stvari u javnoj svojini, odnosno pribavljanja i ustupanja iskorišćavanja drugih imovinskih prava, kao i postupcima javnog nadmetanja i prikupljanja pismenih ponuda („Sl. Glasnik RS“ br 16/2018 i 79/2023), člana 60. stav 1. tačka 18. Statuta opštine Ćuprija („Službeni glasnik Opštine Ćuprija“, br. 30/2019) i člana 23. stav 1. Odluke o pribavljanju, korišćenju, upravljanju i raspolaganju stvarima u svojini opštine Ćuprija („Službeni glasnik opštine Ćuprija“, br. 19/2021), predsednik Opštine Ćuprija dana 12.04.2024. godine donosi:

ODLUKU O POKRETANJU POSTUPKA DAVANJA U ZAKUP ZGRADE POSLOVNIH USLUGA-KAFE BARA NA GRADSKOM BAZENU

Član 1.
Ovom Odlukom pokreće se postupak davanja u zakup nepokretnosti u javnoj svojini Opštine Ćuprija, i to: Zgrade poslovnih usluga-objekat br. 7 na k.p.br. 4511/1, LN 6286 KO Ćuprija (grad), površine 140 m2 koji predstavlja kafe bar u okviru gradskog bazena (u daljem tekstu: poslovni prostor).

Član 2.
Zakup poslovnog prostora iz člana 1. ove Odluke zasniva se u trajanju od 3 (tri) godine.

Član 3.
Utvrđuje se početna cena mesečne zakupnine za poslovni prostor površine 140 m2 koji se ovom odlukom daje u zakup u iznosu od 200,00 dinara po m2, odnosno ukupno 28.000,00 dinara, saglasno Odluci o pribavljanju, raspolaganju, upravljanju i korišćenju stvari u javnoj svojini opštine Ćuprija („Sl. glasnik OĆ br. 19/2021).
Cena mesečne zakupnine usklađuje se sa indeksom rasta pottrošačkih cena koji objavljuje republički organ nadležan za poslove statistike, jednom godišnje.

Član 4.
Poslovni prostor se daje u zakup u viđenom stanju.
Zakupac je dužan da poslovni prostor koristi isključivo u skladu sa njegovom svrhom i namenom, radi obavljanja ugostiteljske delatnosti, sa pažnjom dobrog privrednika i u radno vreme gradskog bazena (10,00 – 19,00 časova svakog dana) unutar kog se poslovni prostor nalazi.
Zakupac je dužan da snosi troškove komunalnih usluga (struja, voda, iznošenje smeća) u paušalnom iznosu, na osnovu obračuna koji izrađuje stručna služba zakupodavca, iz elemenata koji se bliže određuju ugovorom o zakupu, kao i da snosi troškove tekućeg održavanja poslovnog prostora.
Zakupac ne sme poslovni prostor dati u podzakup.

Član 5.
Davanje u zakup poslovnog prostora izvršiće se u postupku prikupljanja pisanih ponuda, koji će sprovesti Komisija za davanje u zakup nepokretnosti u javnoj svojini Opštine Ćuprija (u daljem tekstu: Komisija).
Zadatak Komisije je da objavi oglas o sprovođenju postupka prikupljanja pisanih ponuda u sredstvima javnog informisanja-putem RTV Pomoravlje i na internet stranici Opštine Ćuprija, da organizuje uvid u dokumentaciju u vezi sa nepokretnostima koje se daju u zakup, pruža dodatne informacije u vezi sa ponudama, da omogući razgledanje poslovnog prstora, da otvara, pregleda i objavljuje ponude, sastavlja pisani izveštaj o oceni ponuda i sačinjava predlog rešenja o davanju u zakup dostavlja predsedniku Opštine.
Uvid u dokumentaciju može se izvršiti svakog radnog dana u prostorijama opštinske uprave Opštine Ćuprija u periodu od 08,00-15,30 časova.
Razgledanje poslovnog prostora iz člana 1. biće omogućeno svakog radnog dana 09,00-15,00 časova, za vreme trajanja roka za dostavljanje ponuda.

Član 6.
Oglas za prikupljanje ponuda koji Komisija objavljuje obavezno sadrži:
– naziv organa i korisnika nepokretnosti koja se daje u zakup u javnoj svojini (naziv zakupodavca);
– bliže podatke o načinu davanja u zakup nepokretnosti u javnoj svojini (javno nadmetanje ili prikupljanje pismenih ponuda);
– opis nepokretnosti u javnoj svojini koja se daje u zakup;
– uslove pod kojima se nepokretnost u javnoj svojini daje u zakup
– (namena za koju se poslovniprostor daje u zakup, rok davanja u zakup i dr. uslovi);
– obaveze zakupca u vezi sa korišćenjem nepokretnosti za određenu svrhu i namenu;
– vreme i mesto održavanja javnog nadmetanja, odnosno javnog otvaranja prispelih ponuda;
– način, mesto i vreme za dostavljanje prijava za učešće u postupku javnog nadmetanja, odnosno pismenih ponuda za učešće u postupku prikupljanja pismenih ponuda;
– vreme i mesto uvida u dokumentaciju, odnosno uslove otkupa iste;
– početnu, odnosno najnižu visinu zakupnine po kojoj se nepokretnost u javnoj svojini može dati uzakup;
– visinu i način polaganja depozita, odnosno visinu i vreme trajanja bankarske garancije;
– rok za povraćaj depozita učesnicima koji nisu uspeli na javnom nadmetanju, odnosno u postupkuprikupljanja pismenih ponuda;
– naznaku da se u prijavi, odnosno ponudi iz stava 3. ovog člana obavezno navodi broj računa na koji će se izvršiti povraćaj depozita;
– datum i vreme razgledanja nepokretnosti koja se daje u zakup.
Oglasom mora biti propisano da ponude za zakup obavezno sadrže:
– dokaz o uplati depozita,
– iznos zakupnine koja se nudi,
– za preduzetnike-ime i prezime preduzetnika, izvod iz registra nadležnog organa i poreski identifikacioni broj, adresu, broj lične karte, jedinstveni matični broj građana, naziv radnje, matični broj;
– za pravna lica-naziv i sedište, kopiju rešenja o upisu pravnog lica u registar kod nadležnog organa i poreski identifikacioni broj, punomoćje za lice koje zastupa podnosioca ponude;
– punomoćje za lice koje zastupa podnosioca prijave.
– izjavu o prihvatanju svih uslova oglasa
Pravo podnošenja ponuda imaju sva zainteresovana pravna lica i preduzetnici koji se bave ugostiteljskom delatnošću.
Kriterijum za izbor najpovoljnijeg ponuđača je najviši iznos ponuđene zakupnine.
Rok za podnošenje ponuda po oglasu traje najkasnije do 25.04.2024. godine.
Oglasom se bliže određuju način podnošenja ponuda za zakup.

Član 7.
Javno otvaranje i razmatranje pristiglih ponuda održaće se najkasnije 3 dana od dana isteka oglasa.

Član 8.
Depozit za učešće u javnom nadmetanju uplaćuje se u iznosu jednomesečne zakupnine na depozitni račun opštine Ćuprija br. 840-762804-43.
Učesniku na oglasu čija ponuda nije prihvaćena depozit se vraća u roku od 15 dana od dana donošenja rešenja o izboru najpovoljnijeg ponuđača.
Ponuđač čija je ponuda prihvaćena gubi pravo na povraćaj depozita, ako u roku od 15 dana ne zaključi ugovor o zakupu.

Član 9.
Rešenje o izboru najpovoljnijeg ponuđača i davanju u zakup donosi predsednik Opštine Ćuprija.
Član 10.
Zakupodavni odnos zasniva se potpisivanjem ugovora o zakupu koji zaključuju Oština Ćuprija kao zakupodavac i lice kom je rešenjem predsednika Opštine Ćuprija poslovni prostor dat u zakup, kao zakupac.
Navedenim ugovorom bliže se određuju uslovi zakupa.
Ugovor u ime Opštine Ćuprija potpisuje predsednik Opštine.

Član 11.
Ova Odluka stupa na snagu danom objavljivanja u „Službenom glasniku opštine Ćuprija“.

PREDSEDNIK OPŠTINE ĆUPRIJA
BROJ: 001370911 2024 04764 002 000 022 045 04 001 od 12.04. 2024. godine

PREDSEDNIK OPŠTINE ĆUPRIJA
Jelena Đulinac. prof.srp.jez. i knjiž.