Одлука о покретању поступка давања у закуп зграде пословних услуга – кафе бара на градском базену

На основу члана 22. став 6 у вези става 2. и члана 27. став 6. Закона о јавној својини („Сл. глaсник РС“, бр. 72/2011, 88/2013, 105/2014, 104/2016 – др. зaкoн, 108/2016, 113/2017, 95/2018 и 153/2020), члана 6 и 7 Уредбе о о условима прибављања и отуђења непокретности непосредном погодбом и давања у закуп ствари у јавној својини, односно прибављања и уступања искоришћавања других имовинских права, као и поступцима јавног надметања и прикупљања писмених понуда („Сл. Гласник РС“ бр 16/2018 и 79/2023), члана 60. став 1. тачка 18. Статута општине Ћуприја („Службени гласник Општине Ћуприја“, бр. 30/2019) и члана 23. став 1. Одлуке о прибављању, коришћењу, управљању и располагању стварима у својини општине Ћуприја („Службени гласник општине Ћуприја“, бр. 19/2021), председник Општине Ћуприја дана 12.04.2024. године доноси:

ОДЛУКУ О ПОКРЕТАЊУ ПОСТУПКА ДАВАЊА У ЗАКУП ЗГРАДЕ ПОСЛОВНИХ УСЛУГА-КАФЕ БАРА НА ГРАДСКОМ БАЗЕНУ

Члан 1.
Овом Одлуком покреће се поступак давања у закуп непокретности у јавној својини Општине Ћуприја, и то: Зграде пословних услуга-објекат бр. 7 на к.п.бр. 4511/1, ЛН 6286 КО Ћуприја (град), површине 140 m2 који представља кафе бар у оквиру градског базена (у даљем тексту: пословни простор).

Члан 2.
Закуп пословног простора из члана 1. ове Одлуке заснива се у трајању од 3 (три) године.

Члан 3.
Утврђује се почетна цена месечне закупнине за пословни простор површине 140 m2 који се овом одлуком даје у закуп у износу од 200,00 динара по m2, односно укупно 28.000,00 динара, сагласно Одлуци о прибављању, располагању, управљању и коришћењу ствари у јавној својини општине Ћуприја („Сл. гласник ОЋ бр. 19/2021).
Цена месечне закупнине усклађује се са индексом раста поттрошачких цена који објављује републички орган надлежан за послове статистике, једном годишње.

Члан 4.
Пословни простор се даје у закуп у виђеном стању.
Закупац је дужан да пословни простор користи искључиво у складу са његовом сврхом и наменом, ради обављања угоститељске делатности, са пажњом доброг привредника и у радно време градског базена (10,00 – 19,00 часова сваког дана) унутар ког се пословни простор налази.
Закупац је дужан да сноси трошкове комуналних услуга (струја, вода, изношење смећа) у паушалном износу, на основу обрачуна који израђује стручна служба закуподавца, из елемената који се ближе одређују уговором о закупу, као и да сноси трoшкове текућег одржавања пословног простора.
Закупац не сме пословни простор дати у подзакуп.

Члан 5.
Давање у закуп пословног простора извршиће се у поступку прикупљања писаних понуда, који ће спровести Комисија за давање у закуп непокретности у јавној својини Општине Ћуприја (у даљем тексту: Комисија).
Задатак Комисије је да објави оглас о спровођењу поступка прикупљања писаних понуда у средствима јавног информисања-путем РТВ Поморавље и на интернет страници Општине Ћуприја, да организује увид у документацију у вези са непокретностима које се даjу у закуп, пружа додатне информације у вези са понудaма, да омогући разгледање пословног прстора, да отвара, прегледа и објављује понуде, саставља писани извештај о оцени понуда и сачињава предлог решења о давању у закуп доставља председнику Општине.
Увид у документацију може се извршити сваког радног дана у просторијама општинске управе Општине Ћуприја у периоду од 08,00-15,30 часова.
Разгледање пословног простора из члана 1. биће омогућено сваког радног дана 09,00-15,00 часова, за време трајања рока за достављање понуда.

Члан 6.
Оглас за прикупљање понуда који Комисија објављује обавезно садржи:
– назив органа и корисника непокретности која се даје у закуп у јавној својини (назив закуподавца);
– ближе податке о начину давања у закуп непокретности у јавној својини (јавно надметање или прикупљање писмених понуда);
– опис непокретности у јавној својини која се даје у закуп;
– услове под којима се непокретност у јавној својини даје у закуп
– (намена за коју се пословнипростор даје у закуп, рок давања у закуп и др. услови);
– обавезе закупца у вези са коришћењем непокретности за одређену сврху и намену;
– време и место одржавања јавног надметања, односно јавног отварања приспелих понуда;
– начин, место и време за достављање пријава за учешће у поступку јавног надметања, односно писмених понуда за учешће у поступку прикупљања писмених понуда;
– време и место увида у документацију, односно условe откупа исте;
– почетну, односно најнижу висину закупнине по којој се непокретност у јавној својини може дати узакуп;
– висину и начин полагања депозита, односно висину и време трајања банкарске гаранције;
– рок за повраћај депозита учесницима који нису успели на јавном надметању, односно у поступкуприкупљања писмених понуда;
– назнаку да се у пријави, односно понуди из става 3. овог члана обавезно наводи број рачуна на који ће се извршити повраћај депозита;
– датум и време разгледања непокретности која се даје у закуп.
Огласом мора бити прописано да понуде за закуп обавезно садрже:
– доказ о уплати депозита,
– износ закупнине која се нуди,
– за предузетнике-име и презиме предузетника, извод из регистра надлежног органа и порески идентификациони број, адресу, број личне карте, јединствени матични број грађана, назив радње, матични број;
– за правна лица-назив и седиште, копију решења о упису правног лица у регистар код надлежног органа и порески идентификациони број, пуномоћје за лице које заступа подносиоца понуде;
– пуномоћје за лице које заступа подносиоца пријаве.
– изјаву о прихватању свих услова огласа
Право подношења понуда имају сва заинтересована правна лица и предузетници који се баве угоститељском делатношћу.
Критеријум за избор најповољнијег понуђача је највиши износ понуђене закупнине.
Рок за подношење понуда по огласу траје најкасније до 25.04.2024. године.
Огласом се ближе одређују начин подношења понуда за закуп.

Члан 7.
Јавно отварање и разматрање пристиглих понуда одржаће се најкасније 3 дана од дана истека огласа.

Члан 8.
Депозит за учешће у јавном надметању уплаћује се у износу једномесечне закупнине на депозитни рачун општине Ћуприја бр. 840-762804-43.
Учеснику на огласу чија понуда није прихваћена депозит се враћа у року од 15 дана од дана доношења решења о избору најповољнијег понуђача.
Понуђач чија је понуда прихваћена губи право на повраћај депозита, ако у року од 15 дана не закључи уговор о закупу.

Члан 9.
Решење о избору најповољнијег понуђача и давању у закуп доноси председник Општине Ћуприја.
Члан 10.
Закуподавни однос заснива се потписивањем уговора о закупу који закључују Оштина Ћуприја као закуподавац и лице ком је решењем председника Општине Ћуприја пословни простор дат у закуп, као закупац.
Наведеним уговором ближе се одређују услови закупа.
Уговор у име Општине Ћуприја потписује председник Општине.

Члан 11.
Ова Одлука ступа на снагу даном објављивања у „Службеном гласнику општине Ћуприја“.

ПРЕДСЕДНИК ОПШТИНЕ ЋУПРИЈА
БРОЈ: 001370911 2024 04764 002 000 022 045 04 001 од 12.04. 2024. године

ПРЕДСЕДНИК ОПШТИНЕ ЋУПРИЈА
Јелена Ђулинац. проф.срп.јез. и књиж.