Одељење за финансије
Марко Марковић - начелник одељења
- 035/8470-248
- marko.markovic@cuprija.rs
Одељење за финансије обавља послове који се односе на: планирање, припрему и израду нацрта одлуке о буџету општине; припремање нацрта одлуке о измени и допуни буџета (ребаланса); припремање предлога решења о одобрењу средстава из текуће и сталне буџетске резерве; планирање и праћење динамике остваривања прихода, израда процене прихода у текућој години, пројекција средстава за наредну годину, извршење буџета; припрему, израду нацрта и спровођење финансијских аката органа општине Ћуприја;интерну контролу у смислу закона о буџетском систему; наменску расподелу буџетских прихода у складу са одлуком о буџету општине; буџетско рачуноводство, вођење помоћних књига основних средстава, плата, накнада и других примања, као и књиговодствено вођење имовине у складу са Законом о јавној својини; Финансијско – материјалне, рачуноводствено-књиговодствене послове; послове ликвидатуре; планира буџетску ликвидност готовинских токова буџета на основу примања и издатака; управљање преузетим обавезама у оквиру консолидованог рачуна трезора и води главну књигу трезора; планирање и одобравање тромесечне квоте из оквира одобрених апропријација; обављање послова сервисирања јавног дуга општине; израду периодичних обрачуна, извештаја, анализа и слично у вези са извршењем буџета; израду завршног рачуна буџета; рачуноводствено-књиговодствене послове индиректних корисника буџета ( установа и месних заједница), израда завршних рачуна и води њихово финансијско пословање; послове унапређења у управљању буџетским системом, прикупља процене буџета и помаже извршној власти у припреми документације буџета;тумачење финансијских ефеката закона; предлагање извршној власти нових модела управне организације и процедура у циљу ефикаснијег извршења буџета, учешће у јавним презентацијама и расправама у процесу доношења буџета; дугорочно стратешко планирање буџета у складу са стратешким плановима општине; учествује у предузимању мера ради отклањања последица елементарних непогода из свог делокруга, по налогу општинског Штаба за ванредне ситуације и Одељења општинске управе које је надлежно за координацију послова и активности у ванредним ситуацијама.
Одељење обавља и послове јавних набавки који се односе на: израду предлога планова јавних набавки и праћење њиховог извршења у складу са Законом о јавним набавкама; израду и других аката везаних за јавне набавке; спровођење поступака јавних набавки по процедури прописаној законом; послове набавке добара, услуга и радова; пружање консултантских услуга и стручне помоћи директним и индиректним корисницима буџетских средстава и понуђачима у поступцима јавних набавки; прикупљање и евидентирање одређених података о поступцима јавних набавки и закљученим уговорима о јавним набавкама; вођење посебне евиденције о јавним набавкама мале вредности; састављање извештаја о закљученим уговорима о јавним набавкама велике и мале вредности и спроведеним поступцима; достављање у предвиђеном законском року наведених извештаја Управи за јавне набавке; праћење реализације закључених уговора о јавним набавкама; остваривање сарадње са органима и организацијама који у оквиру своје надлежности примењују прописе из области јавних набавки.
Одељење обавља и послове који се односе на обезбеђење примене прописа о слободном приступу информацијама од јавног значаја; давање стручних мишљења за доношење аката из надлежности општине, израду нацрта аката из надлежности одељења за потребе органа општине.
Одељење обавља и друге послове из своје надлежности у складу са законом и актима органа општине.