Одељење за друштвене делатности, привреду и локални економски развој
Владимир Ђорђевић - начелник одељења
- 035/8470-248
- vladimir.djordjevic@cuprija.rs
Одељење за друштвене делатности, привреду и локални економски развој обавља послове управе који се односе на: послове у непосредном спровођењу Закона о раду, Закона о финансијској подршци породици са децом, Закона о општем управном поступку, Правилника о ближим условима и начину остваривања права на финансијску подршку породици са децом и других прописа који су поверени општини у остваривању права грађана у области социјалне заштите, примарне здравствене заштите, друштвене бриге о деци и омладини, предшколског, основног и средњег образовања и васпитања, ученичког и студентског стандарда, културе, спорта, борачко – инвалидске заштите; стручне и административне послове који се односе на задовољавање потреба грађана о којима се стара општина у областима друштвене бриге о деци и омладине предшколског, основног и средњег образовања и васпитања, културе, спорта, социјалне заштите и здравствене заштите; утврђивање права на дечији додатак, родитељски додатак, накнаду зараде за време породиљског одсуства, одсуства са рада ради неге детета и одсуства са рада ради посебне неге детета, накнаде трошкова боравка у предшколској установи за децу без родитељског старања и за децу са сметњама у развоју; послове ликвидатуре у области породиљског одсуства и борачко – инвалидске заштите; требовање, обрачун и исплату новчаних средстава за породиљска права, негу детета и права из области борачко – инвалидске заштите; послове који се односе на признавање права на допунску заштиту бораца, војних инвалида и њихових породица; издавање уверења о стицању права енергетски заштићеног купца; води поступак за потребе Интерресорне комисије која врши процену потреба за пружањем додатне образовне, здравствене и социјалне подршке детету/ ученику; праћење законитости рада установа у области друштвених делатности чији је оснивач Скупштина општине Ћуприја; праћење стања у области привреде и предлаже одговарајућа акта општинском већу и скупштини општине; даје мишљења о ценама комуналних услуга; стара се о развоју и унапређењу угоститељства, занатства, трговине и других привредних делатности, уређује радно време и друге услове за њихово обављање; обављање поверених послова Агенције за привредне регистре према споразуму са општином Ћуприја, врши пријем документације предузетника ради уписа оснивања и промена у Регистру, доставља извештаје и спецификације АПР – у; издавање уверења по ЗУП- у предузетницима; давање мишљења на програме пословања, извештаје о раду, цене комуналних услуга, Правилнике о унутрашњој организацији и систематизацији радних места и друге акте јавних предузећа и установа чији је оснивач Скупштина општине Ћуприја; обављање пoслова категоризације туристичких објеката у складу са законом; обављање послова буџетског фонда за пољопривреду; израду и ажурирање базе података за привредна друштва, предузетнике и таксисте; праћење стања у области пољопривреде, шумарства и водопривреде, израду извештаја и информација; вођење поступка промене намене пољопривредног земљишта у грађевинско земљиште, издавање уверења по ЗУП- у, водопривредне сагласности и дозволе; сарадњу са Републичком пољопривредном инспекцијом и Републичким хидрометеоролошким заводом, сектором за ванредне ситуације МУП-а, Радарским центром Бешњаја; учествује у раду Комисије за израду Годишњег програма заштите, уређења и коришћења пољопривредног земљишта у државној својини и сарађује са Комисијом за спровођење поступка јавног надметања за давање у закуп пољопривредног земљишта у државној својини;израду Годишњег програма развоја пољопривреде и руралног развоја; спровођење поступка давања у закуп пољопривредног земљишта у државној својини; израду Програма заштите биља од биљних болести и штеточина, Плана одбране од поплава и других непогода, заштита земљишта од ерозије; организацију и праћење рада противградне одбране, организује обуке стрелаца и помоћника стрелаца, врши процену штете од града и пружа помоћ ради остваривања права на субвенције и регресе; пружање стручне помоћи при регистрацији пољопривредних газдинстава; израду и ажурирање базе података пољопривредног земљишта у државној и општинској својини; сарадњу са државним органима и организацијама које се баве дијаспором, праћење конкурса и програма везаних за дијаспору; сарадњу са невладиним организацијама, удружењима и другим организацијама у дијаспори; израду пројеката у области пољопривреде, прати реализацију пројеката у овој области; извршавање послова на спровођењу прописа из области пољопривреде у смислу унапређења и развоја пољопривреде, коришћења подстицајних средстава за развој пољопривредних газдинстава; организацију рада на остваривању циљева за развој пољопривреде; учествује и процењује штету од елементарних непогода; пружање подршке постојећем МСП сектору, Привредном савету, Локалном савету за запошљавање потенцијалним инвеститорима и развија пројектне идеје у конкретне пројекте у складу са усвојеним стратешким документима; обављање послова који се односе на подстицање младих да се организују, удружују и учествују у друштвеним токовима, послове заштите интереса младих и помоћ у остварењу њихових интереса, сарађује са омладинским удружењима и организацијама; израђује пројектне задатке; врши комуникацију и координацију о свом раду између општине и грађана, јавних предузећа и установа; обавља стручне, административне, техничке и друге послове на вођењу, координирању и сервисирању послова из области локалног економског развоја општине; обавља послове маркетинга и промоције локалног економског развоја кроз јавне наступе општине на сајмовима и другим манифестацијама; учествује у организацији и реализацији едукативних програма у складу са потребама привредних субјеката и одговарајућих јавних служби, у циљу подршке економском развоју општине; израђује програме развоја и стратешке планове за које је надлежна општина;остварује сарадњу са надлежним установама и институцијама на општинском, регионалном и републичком нивоу за економски развој општине; учествује у припреми и одржавању базе података о локалним компанијама, домаћим и иностраним инвеститорима; израђује планска акта општине и утврђује приоритете за израду пројеката и осигурања њихове реализације у складу са плановима развоја општине; координира активности општине на ангажовању извора финансирања пројеката потенцијалних инвеститора и донатора и утврђује процену изводљивости пројеката општине, мониторинг и доступност страних и домаћих донатора и евалуацију истих; обавља послове на припреми података за енергетски биланс и учествује у изради енергетских планова развоја општине; учествује у предузимању мера ради отклањања последица елементарних непогода из свог делокруга, по налогу општинског Штаба за ванредне ситуације и Одељења општинске управе које је надлежно за координацију послова и активности у ванредним ситуацијама;. обезбеђује примену прописа о слободном приступу информацијама од јавног значаја; даје стручна мишљења за доношење аката из надлежности општине; израђује нацрте аката из надлежности одељења за потребе органа општине и обавља и друге послове у складу са законом и актима органа општине.