Послови групе за друштвене делатности

НАКНАДА ЗАРАДЕ, ОДНОСНО НАКНАДА ПЛАТЕ ЗА ВРЕМЕ ПОРОДИЉСКОГ ОДСУСТВА, ОДСУСТВА СА РАДА РАДИ НЕГЕ ДЕТЕТА И ОДСУСТВА СА РАДА РАДИ ПОСЕБНЕ НЕГЕ ДЕТЕТА

Да би се остварило ово право од документације је потребно прибавити:
1. Захтев за накнаду зараде за време породиљског одсуства
2. Дознака здравствене установе о отпочињању породиљског одсуства
3. Прва дознака о отварању трудничког боловања (уколико је коришћено трудничко боловање)
4. Очитана лична карта породиље
5. Решење послодавца о праву на породиљско одсуство и одуство са рада са рада ради неге детета
6. Фотокопија картице са бројем текућег рачуна
7. Фотокопија извода из матичне књиге рођених за сву децу

Кад отац детета уместо мајке подноси захтев за остваривање права на накнаду зараде, односно накнаду плате, за време породиљског одсуства, поред потребне документације потребно је и :
1.Уверење органа старатељства да је мајка напустила дете;
2.Извода из матичне књиге умрлих за мајку;
3.Потврда установе о почетку и трајању издржавања казне затвора за мајку;
4.Извештај комисије надлежног здравственог органа о тежој болести мајке коју чине три лекара одговарајуће специјалности који је лече;
5.Решења којим је мајка лишена пословне способности;
6.Решења којим је мајка лишена родитељског права.

Остваривање права на остале накнаде по основу рођења и неге детета и посебне неге детета као и обрачун остале накнаде, врши се на основу поднетог захтева и прописаних доказа:
1. Извод из евиденције Централног регистра обавезног социјалног осигурања о основу осигурања, на дан подношења захтева;
2. Извод из матичне књиге рођених за децу;
3. Податак о почетку коришћење одсуства због компликација у вези са одржавањем трудноће, уколико је коришћено ово право;
4. Мишљење надлежне комисије Републичког фонда за пензијско инвалидско осигурање о потреби да подносилац захтева због здравственог стања детета оствари право на остале накнаде по основу посебне неге детета;
5. Доказ да није остварено право на додатак за помоћ и негу другог лица;
6. Извод из евиденције Централног регистра обавезног социјалног осигурања о основици на коју су плаћени доприноси за последњих 18 месеци који предходе првом месецу одпочињања одсуства због компликација у вези са одржавањем трудноће, или породиљског одсуства, уколико није коришћено одсуство због компликација у вези са одржавањем трудноће, односно дану рођења детета;
7. Потврда о основици на којој су плаћени доприноси за последњих 18 месеци који предходе првом месецу одпочињања одсуства због компликација у вези са одржавањем трудноће, или породиљског одсуства, уколико није коришћено одсуство због компликација у вези са одржавањем трудноће, односно дану рођења детета за лица која самостално обављају делатност, а који нису евидентирани у Централном регистру обавезног социјалног осигурања;
8. Потврда о основици на којој су плаћени доприноси, за обавезно пензијско и инвалидско осигурање, за предходња 24 месеца које предходе дану рођења за лица који су пољопривредни осигураници;
9. Остали подаци који су од утицаја за утврђивање права, а нису евидентирани у доступним евиденцијама.

Кад отац детета уместо мајке, у складу са законом, подноси захтев за признавање права на остале накнаде, поред потребне документације потребно је и :
1. Уверење органа старатељства да је мајка напустила дете;
2. Извод из матичне књиге умрлих за мајку;
3. Потврда установе о почетку трајања издржавања казне затвора за мајку;
4. Извештај комисије надлежног здравственог органа о тежој болести мајке;
5. Решењe којим је мајка лишена пословне способности;
6. Решењe којим је мајка лишена родитељског права.

РОДИТЕЉСКИ ДОДАТАК
Право на родитељски додатак остварује се на основу поднетог захтева мајке и следећих доказа:
1. очитана лична карта мајке или ако ово право остварује отац у том случају потребна је очева лична карта
2. изводи из матичне књиге за сву рођену децу
3. уверење о држављанству за мајку (оца)
4. пријава пребивалишта за децу о којој мајка непосредно брине
5.уверење надлежног органа старатељства да мајка непосредно брине о детету за које подноси захтев, да њена деца предходног реда рођења нису смештена у установу социјалне заштите, хранитељску, старатељску или дете на усвојење, и да није лишена родитељског права у односу на децу предходног реда рођења.
6.потврда Дома здравља о редовној вакцинацији за сву рођену децу
7.потврда из школе за децу доспелог узраста о редовном похађању наставе у систему основношколског образовања и припремног предшколског програма.

Када је мајка страни држављанин поред предходно наведених доказа о праву се одлучује и на основу:
1.уверења о њеном држављанству
2.доказ да има статус стално насељеног странца или пријаву боравишта на територији Републике Србије.
3.доказ о постојању брачне или ванбрачне заједнице са оцем деце
4. уверење надлежног органа старатељства да мајка непосредно брине о детету за које подноси захтев и уверења надлежне службе из земље чији је држављанин да њена деца предходног реда рођења нису смештена у установу социјалне заштите, хранитељску, старатељску или дете на усвојење, и да није лишена родитељског права у односу на децу предходног реда рођења
5.доказ да у земљи чији је држављанин, није остварила исто или слично право за дете за које је поднет захтев за родитељски додатак.

Докази из земље чији је мајка држављанин морају бити у складу са правилима утврђени за признање страних јавних исправа- преведени и оверени од стране судског тумача односно оверени Хашким Апостилом.
Када родитељски додатак остварује отац детета потребно је доставити следеће доказе:
1.извод из матичне књиге умрлих за мајку
2.уверење органа старатељства о чињеници да је мајка напустила дете
3.одлука надлежног суда да је мајка лишена родитељског права
4.извештај надлежне комисије здравственог органа о тешкој болести мајке
5. решење којим је мајка лишена пословне способности
6.потврде надлежне установе о почетку и трајању издржавања казне затвора за мајку
7.доказ да је мајка страни држављанин.

ПРАВО НА НОВЧАНА СРЕДСТВА ЗА ИЗГРАДЊУ, УЧЕШЋЕ У КУПОВНИ ОДНОСНО КУПОВИНУ ПОРОДИЧНО-СТАМБЕНЕ ЗГРАДЕ ИЛИ СТАНА ПО ОСНОВУ РОЂЕЊА ДЕТЕТА

Право на новчана средства за изградњу, учешће у куповини односно куповину породично-стамбене зграде по основу рођења детета може остварити мајка за дете рођено 1.јануара 2022.године и касније под условом да је држављанин Републике Србије, да има пребивалиште у Републици Србији и да први пут стиче у својину породично-стамбену зграду или стан на територији Републике Србије.
Право може остварити мајка која непосредно брине о детету за које је поднела захтев, чија деца претходног реда рођења нису смештена у установу социјалне заштите, хранитељску, старатељску породицу или дата на усвојење и која није потпуно лишена родитељског права у оносу на децу претходног реда рођења.
Изузетно, у случају смрти мајке детета, право може остварити отац детета.
О праву одлучује Комисија за доделу средстава за изградњу, учешће у куповини, односно куповину породично-стамбене зграде или стана по основу рођења детета
Захтев за оставривање права подноси се преко Одељења за друштвене делатности, привреду и локално економски равој – Група за друштвене делатности у року од годину дана од рођења детета.
Образац захтева и образац за евидентирање документација коју је потребно доставити уз захтев могу се преузети лично у услужном центру општине Ћуприја и доступни су на званичном сајту општине Ћуприја.

Контакт особа: Маја Бешевић, дипл.правник -координатор Групе за друштвене делатности локал: 0447 или тел: 035/8470-447.

ДЕЧИЈИ ДОДАТАК
Дечији додатак остварује један од родитеља који непосредно брине о детету, који је држављанин РС, има пребивалиште на територији општине Ћуприје
Од документације је потребно прибавити:
1. очитане личне карте одраслих чланова заједничког домаћинства,
2. потврда о приходима у последњих три месеца која предходе месецу подношења захтева за сваког члана заједничког домаћинства који остварује приходе
3.извод из матичне књиге рођених за сву децу у породици
4. уверење о држављансту подносиоца захтева
5.потврде о пребивалишту или боравишту сваког члана заједничког домаћинства
6. потврде из катастра из места рођења и места пребивалишта о имовном стању за све пунолетне чланове заједничког домаћинства
7. доказ о власништву стамбеног простора у коме породица живи (решење о порезу, оставинско решење, уговор о поклону, власнички лист, изјава станодавца)
8. решење центра за социјални рад да јеподносилац захтева корисник новчане социјалне помоћи или да је дете корисник туђе неге и помоћи
9. пресуду о разводу брака и висини алиментације.

НАКНАДА ТРОШКОВА БОРАВКА У ПРЕДШКОЛСКОЈ УСТАНОВИ ЗА ДЕЦУ БЕЗ РОДИТЕЉСКОГ СТАРАЊА И ДЕЦУ СА СМЕТЊАМА У РАЗВОЈУ И ДЕЦУ СА ИНВАЛИДИТЕТОМ
Право на накнаду трошкова боравка у предшколској установи за децу без родитељског старања остварује на основу поднетог захтева и следећих доказа:
1.решење установе социјалне заштите о смештају детета у установу, односно решење надлежног органа старатељства о смештају у старатељску, односно хранитељску породицу.
2.решење о оствареном праву на дечији додатак за дете смештено у старатељској породици
3.уговор са ПУ о похађању припремног предшколског
4.уверење надлежног органа старатељства да мајка непосредно брине о детету за које подноси захтев, да њена деца предходног реда рођења нису смештена у установу социјалне заштите, хранитељску, старатељску или дете на усвојење, и да није лишена родитељског права у односу на децу предходног реда рођења.

Право на накнаду трошкова боравка у предшколској установи за децу са сметњама у развоју остварује на основу поднетог захтева и следећих доказа:
1.мишљење надлежне комисије за процену потреба за пружањем додатне образовне,здравствене или социјалне подршке детету
2. потврду да је дете корисник услуга ПУ.

Право на накнаду трошкова боравка у предшколској установи за децу са кориснике новчане социјалне помоћи остварује на основу поднетог захтева и следећих доказа:
1.решење Центра за социјални рад о праву на НСП
2.потврду да је дете корисник услуга ПУ

ПОСЛОВИ БОРАЧКО-ИНВАЛИДСКЕ ЗАШТИТЕ:

За признавање својства ратног војног инвалида, мирнодопског војног инвалида и цивилног инвалида рата, уз захтев потребна је следећа документација:

1. очитана лична карта или фотокопија личне карте
2. уверење о држављанству/оригинал или оверена фотокопија
3.уверење о околностима за добијање оштећења организма/оригинал или оверена фотокопија
4. медицинска документација из периода оштећења организма и из периода подношења захтеава/ оригинал или оверена фотокопија
– остала документација са сваки посебни случај.

За признавање права на инвалидски додатак ратног војног инвалида у радном односу, уз захтев потребна је следећа документација:

1. очитана лична карта или фотокопија личне карте
2. уговор о раду/оверена фотокопија
3. потврда послодавца о висини зараде из претходног месеца
4. осталу документацију може прибавити орган по службеној дужности

За признавање права на инвалидски додатак незапосленог ратног војног инвалида, уз захтев потребна је следећа документација:

1. очитана лична карта или фотокопија личне карте
2. осталу документацију орган може прибавити по службеногј дужности
За утврђивање статуса борца, уз захтев потребна је следећа документација:

1. очитана лична карта или фотокопија личне карте
2. уверење о држављанству/оригинал или оверена фотокопија
3. уверење Министарства одбране РС о ангажовању у оружаним снагама/оригинал или оверена фотокопија
4.уверење Министарстав унутрашњих послова о ангажовању у оружаним снагама/оригинал или оверена фотокопија
5. решење РФ ПИО којим је време проведено у рату или оружаним акцијама предузетим у миру, утврђено у посебни стаж
(напомена: уколико се односи на исти период није потребно достављати доказ из тачке 5, уколико се доставља доказ из тачке 3. и 4. односно уколико се доставља доказ из тачке 5. није потребно достављати доказ из тачке 3. или 4.)

За признавање права на борачки додатак (улолико је категорисани борац старији од 60 година живота и уколико он или члан његове уже породице који живи у заједничком домаћинству):

1. није у радном односу
2. није корисник пензије
3. не обавља послове по основу уговора ван радног односа у складу са законом којим се уређује рад и не обавља послове по основу других уговора ако за извршен посао остварује накнаду
4. не обавља самосталну делатност, односно није предузетник (осим ако се ради о лицу које оставрује приход од обављања пољопривредне делатности и шумарства са земљишта површине до пет хектара)
5. није члан привредног друштва, да није оснивач или члан задруге или друге профитабилне организације
6. није обвезник доприноса за пензијко и инвалидско осигурање
7. не остварује право власништва или плодоуживања на пољопривредном земљишту површине више од пет хектара
8. није корисник права на месечна примања по овом закону
9. не оставрује материјалну подршку путем новчане социјалне помоћи и других права по прописима из области социјалне заштите
10. по основу својства борца за исти период учешћа у рату односно оружаним акцијама предузетим за време мира не оставрује месечно новчано примање од стране друге државе

Право на породичну инвалиднину може остварити члан уже породице палог борца, члан уже породице војног инвалид од I до VII групе – после његове смрти, члан уже породице лица које је погинуло или умрло од последица ране, повреде, озледе или болести задобијене под околностима из закона и члан уже породице цивилног инвалида рата 1.групе са 100% инвалидитета коме је за основне животне потрбе била неопходна нега и помоћ другодг лица – после његове смрти, под следећим условима.
1. уколко има држављанство Републике Србије
2. удова, кад наврши 45 годиа живота или удовац – кад наврши 50 година живота, као и пре навршених 45. односно 50.година живота ако су потпуно неспособни за рад
3. дете, усвојеник и и пасторче

Обрасци захтева могу се преузети лично у услужном центру Општинске управе општине Ћуприја шалтер бр.3.

Контакт особа – послови борачко-инвалидске заштит: Сузана Лазаревић, лок: 0447, тел: 035/8470-447.

ПОСЛОВИ ОБРАЗОВАЊА, ОМЛАДИНЕ, СПОРТА, ЗДРАВСТВА, КУЛТУРЕ И СОЦИЈАЛНЕ ЗАШТИТЕ
Послови образовања подразумевају праћење и обезбеђивање функционисања основних и средњих школа у складу са Законом о основама система образовања и васпитања, Законом о предшколском васпитању и образовању и другим законским прописима и актима донетим од стране Скупштине општине Ћуприја а у домену су јединице локалне самоуправе.
Група за друштвене делатности учествује у изради нацрта нормативних аката везаних за установе у области предшколског васпитања и образовања, основног образовања, културе и спорта. У њему се врши праћење и обезбеђивање њиховог функционисања, прикупљају се Планови и Програми рада установа у области спорта, културе и образовања за предстојећу годину као и Извештаји о раду са финансијским показатељима и на иста дају стручна мишљења. Стара се о примени Закона о социјалној заштити у делу који се односи на обавезе јединице локалне самоуправе, води поступак и израђује предлоге решења из области социјалне и здравствене заштите, прати остваривање потреба у области социјалне и здравствене заштите за које се потребна средства обезбеђују у буџету општине, остварује сарадњу са установама социјалне и здравствене заштите, израђује извештаје и информације у области социјалне и здравствене заштите за потребе ресорних министарстава и органа општине, остварује сарадњу са надлежним републичким органима, прати прописе из области социјалне и здравствене заштите.
Врши се утврђивање мреже вртића и основних школа, праћење уписа деце која су стасала за полазак у први разред основне школе. Такође се израђује и база података школске популације.
У Групи за друштвене делатности се врше и остали послови везани за обезбеђивање средстава за превоз деце предшколског и школског узраста, деце и ученика са сметњама у развоју и инвалидитеом, деце на школовању ван пребивалишта, ученика који учествују на републичким и међународним такмичењима или за стручно усавршавање запослених и др. Такође се врше послови везани за регресирање трошкова боравка деце у Предшколској установи „Дечја радост“ у Ћуприји, за награђивање успешних ученика и студената.
Група за друштвене делатности сарађује са разним комисијама и другим телима које формирају органи општине у области друштвених делатности.

СТАТУС ЕНЕРГЕТСКИ УГРОЖЕНОГ КУПЦА
Уредбом о енергетски угроженом купцу („Сл.гласник РС“ бр.137/2022) која је ступила на правну снагу 17.децембра прописани су критеријуми које грађани односно домаћинства, морају да испуне да би имали право да плаћају ниже рачуне за струју или природни гас.
Када је критеријум за стицање статуса енергетски угроженог купца материјални положај, тачно је прописао колико могу да износе максимални месечни приходи, али и површина стана односно куће у којој купац живи. Критеријум о површини куће неће се узимати у обзир за сеоска домаћинства.
Статус енергетски угроженог купца могу да добију и грађани који имају остварено право на социјалну помоћ или дечији додатак или увећани додатак за помоћ и негу другог лица, као и грађани којима је због здравственог стања неопходно свакодневно коришћење апарата или уређаја на струју.
Захтев за стицање статуса енергетски угроженог купца по било ком од наведених основа подноси домаћинство на Обрасцу ЗЕУК1 и и Обрасцу ЗЕУК2 Одељењу за друштвене делатности, привреду и локални економски развој – Група за друштвене делатности Општинске управе општине Ћуприја, ул.13.октобар бр.7. Обрасци су објављени на интернет страници Министарства надлежног за послове енергетике и интернет страници општине Ћуприја.
Уз захтев корисници права на дечији додатак и корисници права на новчану социјалну помоћ достављају следећу документацију:
– очитана лична карта односно фотокопикја личне карте,
– последњи рачун за утрошену ел. енергију односно природни гас,
– фотокопија важећег решења о праву на дечији додатак или праву на новчану социјалну помоћ.

Уз захтев купци којима би услед обуставе испоруке електричне енергије или природног гаса могао бити угрожен живот или здравље, достављају следеће:
– очитана лична карта односно фотокопикја личне карте,
– последњи рачун за утрошену ел. енергију односно природни гас,
– извештај лекара специјалисте или другу одговарајућу медицинску документацију.

Подносиоци захтева за које је критеријум за стицање статуса енергетски угроженог купца материјални положај за стицање овог права уз захтев достављају следећу документацију:
– очитана лична карта,
– последњи рачун за утрошену ел. енергију односно природни гас,
– доказ о укупним месечним примањима и приходима подносиоца захтева и чланова домаћинства у месецу који претходи месецу подношења захтева (чек од пензије, потврда послодавца и др.)

Ако рачун за електричну енргију односно природни гас не гласи на подносиоца захтева обавезно се доставља доказ о правном основу коришћења непокретности (купопродајни уговор, уговор о закупу стана, оставинско решење).

ПРАВО НА РЕГРЕСИРАЊЕ ТРОШКОВА БОРАВКА ДЕЦЕ У ПУ „ДЕЧЈА РАДОСТ“ ЋУПРИЈА
На основу Одлуке о условима и начину остваривања права на регресирање трошкова боравка деце у ПУ „Дечја Радост“ у Ћуприји („Службени гласник општине Ћуприја“ број 6/16 и 26/16) право на потпуно или делимично регресирање трошкова боравка деце у Предшколској установи може да оствари дете држављанина Републике Србије који има пребивалиште на територији општине Ћуприја, дете избеглог лица и лица расељеног са Косова и Метохије, који има боравиште на територији општине Ћуприја као и дете страног држављанина са сталним пребивалиштем на територији општине Ћуприја.
Право на регресирање трошкова боравка деце у Установи, остварују деца која користе услуге вртића који се налазе у мрежи ПУ „Дечја радост“ из Ћуприје.
Право на потпуно регресирање трошкова боравка деце у Установи остварује:
1) корисник чија је породица материјално угрожена и која остварује право на новчану социјалну помоћ
2) корисник за треће и свако наредно дете која истовремено користе услуге Установе
и
3) корисник са тројкама, четворкама и дуплим близанцима који истовремено користе услуге Установе.

Право на делимично регресирање трошкова боравка деце у Установи остварује:
1) корисник са дететом без родитељског старања (старатељ или хранитељ), за које није остварено право на дечији додатак
2) корисник са дететом са сметњама у развоју, за које није остварено право на дечији додатак и које није уписано у посебну васпитну групу
3) корисник који самостално врши родитељско право
4) корисник са два детета у Установи
5) корисник за треће и свако наредно дете у породици.

Уз захтев за остваривање права на регресирање трошкова боравка у Предшколској установи «ДЕЧЈА РАДОСТ» Ћуприја потребна је следећа документација:
1.Потврда Предшколске установе о упису детета;
2.Копија личне карте или очитана лична карта подносиоца захтева
(оригинал на увид);
3.Уверење о држављанству подносиоца захтева и супружника или ванбрачног
партнера;
*4.Фотокопије пријаве пребивалишта за подносиоца захтева и супружника или
ванбрачног партнера;
*5.Решење о оствареном праву на новчану социјалну помоћ Центра за социјални
рад;
*6.За дете без родитељског старања (старатељ или хранитељ), за које није
остварено право на дечији додатак- уверење надлежног Центра за социјални рад;
*7.За дете са сметњама у развоју , за које није остварено право на дечији додатак и
које није уписано у посебну васпитну групу-мишљење Интерресорне комисије
општине Ћуприја о потреби пружања додатне образовне, здравствене и социјалне
подршке;
*8.Родитељ који сам врши родитељско право када је други родитељ непознат или је
умро или је потпуно лишен родитељског права односно пословне способности-
извод из матичне књиге умрлих или решење надлежног органа о проглашењу
несталог лица умрлим односно решење о лишењу родитељског права односно
губитка пословне способности;
*9.Родитељ који сам врши родитељско право уколико је други родитељ потпуно и
трајно неспособан за привређивање, а није стекао право на пензију – решење
инвалидске комисије, потврда Фонда ПИО да није остварио право на пензију;
*10.Родитељ који сам врши родитељско право за време док се други родитељ
налази на одслужењу војног рока – потврда надлежног војног органа;
*11.Родитељ који сам врши родитељско право за време док је други родитељ на
издржавању казне затвора дуже од шест месеци – потврда надлежног казнено-
поправног завода;
*12.Родитељ који сам врши родитељско право, а други родитељ не учествује у
издржавању детета – пресуда надлежног суда;
*13.За оба детета у Предшколској установи – изводи из матичне књиге рођених за
оба детета;
*14.За треће и свако наредно дете у породици – извод из матичне књиге рођених за
сву децу у породици исте мајке.
*15.За треће и свако наредно дете која истовремено користе услуге Установе као и за
тројке, четворке и дупле близанце који истовремено користе услуге Установе- извод из
матичне књиге рођених за сву децу у породици исте мајке и потврда ПУ.

ПРИЛОЗИ ОЗНАЧЕНИ ЗВЕЗДИЦОМ ПОТРЕБНИ СУ САМО У СЛУЧАЈУ ДОКАЗИВАЊА ТИХ СТАТУСА

ПРАВО НА НАКНАДУ ТРОШКОВА ПРЕВОЗА ДЕЦЕ/УЧЕНИКА СА СМЕТЊАМА У РАЗВОЈУ И ИНВАЛИДИТЕТОМ И ЊИХОВИХ ПРАТИЛАЦА, ДЕЦЕ КОЈА ПОХАЂАЈУ ПРИПРЕМНИ ПРЕДШКОЛСКИ ПРОГРАМ И ЊИХОВИХ ПРАТИЛАЦА И УЧЕНИКА ОСНОВНИХ ШКОЛА
На основу Закона о основама система образовања и васпитања ( „Сл.гласник РС“, број 88/17 и 27/18-др.закон), у буџету општине Ћуприја обезбеђују се средства за превоз, смештај и исхрану деце и ученика са сметњама у развоју и инвалидитетом и њихових пратилаца без обзира на удаљеност места становања од школе; превоз деце која похађају припремни предшколски програм и њихових пратилаца уколико је установа на удаљености већој од два километра и ученика основних школа на удаљености већој од четири километра; превоз деце и ученика који имају пребивалиште на територији општине Ћуприја на удаљености већој од четири километара од седишта школе и у случајевима када ученици основне школе похађају школу на територији друге јединице локалне самоуправе – ако је школа коју похађају најближа месту пребивалишта ученика; превоз ученика на републичка и међународна такмичења.
За остваривање права на накнаду путних трошкова за децу/ученике са сметњама у развоју, треба поднети следећу документацију:
– захтев,
– очитану лична карту родитеља односно другог законског заступника
– потврду о похађању школе
– мишљење Интерресорне комисије
– фотокопију картице текућег рачуна подносиоца захтева.

За остваривање права на накнаду путних трошкова за децу која похађају припремни предшколски програм, треба поднети следећу документацију:
-захтев,
-очитана лична карта родитеља односно другог законског заступника детета
-потврду о похађању ПУ
-фотокопију картице текућег рачуна подносиоца захтева.

За остваривање права на накнаду путних трошкова ученицима основних школа, треба поднети следећу документацију:
-захтев,
-очитану личну карту подносиоца захтева/родитеља односно другог законског заступника детета,
-потврду о похађању школе,
-фотокопију картице текућег рачуна подносиоца захтева.

Одлуком о стипендирању ученика и студент са пребивалиштем на територији општине Ћуприја („Сл.гласник општине Ћууприја“ бр.16/2022) утврђују се услови, поступак и начин стипендирања талентованих студената основних академских и струковних студија, дипломских академских студија-мастер и специјалистичких стриуковних и академских студија каои ученика средњих школа и студената дефицитарних занимања, чије се школовање финансира из буџета Републике Србије и који имају пребивалиште а територији општине Ћуприја.
Право на стипендију могу остварити ученици средњих школа дефицитарних занимања, без обзира на просек оцена, талентовани студенти од друге до завршне године основних и интегрисаних академских студија, који су уписали студијски програм у трајању од најмање осам семестара/240 ЕСПБ и имају успех са најнижом просечном оценом 9,00 током свих година студија, под условом да нису обновили ниједну годину студија.
Право на стипендију имају студенти дефицитарних занимања од прве до завршне године основних и иитегрисаних академских студија који су уписали студијски програм у трајању од најмање осам семестара/240 ЕСПБ, без обзира на просек оцена.

Студенти – подносиоци пријаве за остваривање права на стипендију достављају обавезно :
– пријаву,
– уверење да су уписали зимски семестар одговарајуће године студија и да уписују и завршавају годину у року (издаје факултет),
– уверење о просечној оцени током студирања (издаје факултет),
– штампане податке са електронске личне карте,
– фотокопија текућег рачуна.

Ученици средње школе – подносиоци пријаве за остваривање права на стипендију, достављају обавезно:
– пријаву,
– потврду школе о уписаној години средње школе,
– уверење о пребивалишту (за малолетне ученике млађе од 16 година),
– штампане податке са електронске личне карте ученика, односно родитеља или старатеља,
– фотокопија текућег рачуна ученика, односно родитеља или старатеља.

Координација послова за потребе Комисије за процену потреба за пружањем додатне образовне, здравствене и социјалне подршке детету, ученику и одраслом
Општинска управа Општине Ћуприја формирала је Комисију за процену потреба за пружањем додатне образовне, здравствене и социјалне подршке детету, ученику и одраслом решењем бр. 02-112/2018-02 од 07.12.2018.године.
Комисију чине пет чланова и то четири стална члана (педијатар, представник центра за социјални рад, дефектолог одговарајућег профила и психолог запослен у образовању и васпитању) и једног повременог члана.
Стални чланови Комисије су:
др Матилда Јанковић, спец.педијатар,
Маја Поповић, школски психолог,
Драган Доситијевић, дипл.дефектолог-олигофренолог
Дијана Вујичић, дипл.социолог
др Верица Радић, спец. опште медицине (стални члан Комисије за одрасла лица)
Координатор Комисије: Маја Бешевић, дипл.правник – обавља административно-техничке и стручне послове за потребе Комисије.
Комисија ради у просторијама Општинске управе општине Ћуприја.
Контакт особа: Маја Бешевић, дипл.правник -координатор Групе за друштвене делатности локал: 0447 или тел: 035/8470-447.