Јавни позив на реализацији помоћи за побољшање услова становања интерно расељених лица док су у расељеништву кроз доделу помоћи при куповини сеоске куће са окућницом односно одговарајуће непокретности намењене становању и додатне помоћи у грађевинском и другом материјалу и/или опреми за поправку или адаптацију предметне сеоске куће са окућницом односно одговарајуће непокретности намењене становању
На основу члана 10. става 1. Правилника о условима, критеријумима за избор корисника и поступку на реализацији помоћи за побољшање услова становања интерно расељених лица док су у расељеништву кроз доделу помоћи при куповини сеоске куће са окућницом односно одговарајуће непокретности намењене становању и додатне помоћи у грађевинском и другом материјалу и/или опреми за поправку или адаптацију предметне сеоске куће са окућницом односно одговарајуће непокретности намењене становању бр. 06-90/2020-01 од 03.08.2020 године, Комисија за избор корисника помоћи за побољшање услова становања интерно расељених лица док су у расељеништву кроз доделу помоћи при куповини сеоске куће са окућницом односно одговарајуће непокретности намењене становању и додатне помоћи у грађевинском и другом материјалу и/или опреми за поправку или адаптацију предметне сеоске куће са окућницом односно одговарајуће непокретности намењене становању , образована решењем председника општине Ћуприја бр. 06-87/2020-01 дана 03.08.2020. године, расписује
ЈАВНИ ПОЗИВ
на реализацији помоћи за побољшање услова становања интерно расељених лица док су у расељеништву кроз доделу помоћи при куповини сеоске куће са окућницом односно одговарајуће непокретности намењене становању и додатне помоћи у грађевинском и другом материјалу и/или опреми за поправку или адаптацију предметне сеоске куће са окућницом односно одговарајуће непокретности намењене становању
ПРЕДМЕТ ЈАВНОГ ПОЗИВА
I
Помоћ намењена интерно расељеним лицима док су у расељеништву на реализацији помоћи за побољшање услова становања интерно расељених лица док су у расељеништву кроз доделу помоћи при куповини сеоске куће са окућницом односно одговарајуће непокретности намењене становању и додатне помоћи у грађевинском и другом материјалу и/или опреми за поправку или адаптацију предметне сеоске куће са окућницом односно одговарајуће непокретности намењене становању а живе на територији општине Ћуприја, укључујући чланове њиховог породичног домаћинства, а неопходна им је помоћ за куповину сеоске куће са окућницом и додатна помоћ намењена за грађевински материјал за поправку или адаптацију предметне сеоске куће са окућницом, све како би побољшали услове становања.
II
Помоћ се одобрава за куповину сеоске куће са окућницом у износу до РСД 1.300.000,00 (једанмилионтристахиљададинара) и за додатну помоћ намењену за грађевински материјал за поправку или адаптацију предметне сеоске куће са окућницом у износу до РСД 200.000,00 (двестахиљададинара), оба износа по породичном домаћинству Корисника.
Изабрани корисник Помоћи за побољшање услова становања може да учествује сопственим средствима у купопродајној цени сеоске куће са окућницом у износу до 50% од износа који се одобрава за куповину сеоске куће са окућницом.
УСЛОВИ И КРИТЕРИЈУМИ
Подносилац пријаве на Јавни позив и чланови његовог породичног домаћинства потребно је да испуњавају следеће услове:
1) да је Подносилац пријаве евидентиран као интерно расељено лице или поседује легитимацију интерно расељеног лица;
2) да Подносилац пријаве и чланови породичног домаћинства наведени у пријави имају боравиште/пребивалиште на територији општине Ћуприја, у моменту објављивања Јавног позива (опционо);
3) да су Подносилац пријаве и чланови продичног домаћинства смештени у колективном центру/неадекватном приватном смештају;
4) да Подносилац пријаве и чланови породичног домаћинства не поседују непокретност у Републици Србији ван АП Косова и Метохије или у другој држави, а којом могу да реше своје стамбено питање;
5) да Подносилац пријаве и чланови породичног домаћинства не могу да користе непокретност коју поседују на АП Косову и Метохији;
6) да Подносилац пријаве и чланови породичног домаћинства нису заменили, обновили или отуђили непокретност на АП Косову и Метохији, а којом би могли безбедно да реше своје стамбено питање;
7) да Подносилац пријаве и чланови породичног домаћинства нису корисници другог програма за побољшање услова становања или повратка, којим би могли да реше или су решили своје стамбено питање;
8) да сеоска кућа са окућницом односно одговарајућа непокретност намењена становању којом Подносилац пријаве подноси пријаву на јавни позив испуњава основне услове за живот и становање и да су предметна сеоска кућа и земљиште на којој се иста налази односно одговарајућа непокретност намењена становању уписана у катастру непокретности на име продавца и без терета, осим уколико је реч о забележби обавезе плаћања накнаде за пренамену земљишта, уколико постоји право стварних службености на непокретности која је предмет купопродаје и другe забележбe правних чињеница које за исход немају престанак или пренос стварних права на предметној непокретности;
9) да је сеоска кућа односно одговарајућа непокретност намењена становању за коју Подносилац пријаве подноси пријаву на јавни позив уписана у катастру непокретности као:
– непокретност која је предузета из земљишних књига или
– непокретност изграђена пре доношења прописа о изградњи или
– непокретност изграђена на основу грађевинске дозволе, односно одобрења за градњу за коју је издата употребна дозвола или
– непокретност уписана по Закону о озакоњењу објекта или
– да је предметна сеоска кућа односно одговарајућа непокретност намењена становању у поступку легализације, односно озакоњења који још није завршен, а да је на земљишту на коме се налази сеоска кућа односно одговарајућа непокретност намењена становању за коју Подносилац пријаве подноси Пријаву на јавни позив дозвољена индивидуална стамбена градња.
Поступак легализације, односно озакоњења из става 1. тачке 9) овог члана мора бити завршен најкасније до доношења Одлуке о решавању стамбених потреба интерно расељених лица (у даљем тексту: Одлука).
10) да Подносилац пријаве и чланови његовог породичног домаћинства наведени у Пријави нису у крвном, адоптивном или тазбинском сродству са продавцем предметне непокретности.
Ред првенства за избор Корисника утврђује се на основу броја бодова које Корисник као подносилац пријаве и чланови његовог домаћинства остваре, а према следећим критеријумима:
1) број чланова породичног домаћинства: по члану породичног домаћинства – 10 бодова; максималан број бодова који се може добити на основу овог мерила износи – 50 бодова.
2) број малолетне деце у породичном домаћинству:
(1) породично домаћинство до двоје малолетне деце – 10 бодова;
(2) породично домаћинство са троје или више малолетне деце – 20 бодова;
3) број малолетне деце или деце на редовном школовању у једнородитељском породичном домаћинству:
(1) домаћинство са једним дететом – 10 бодова;
(2) домаћинство са двоје деце – 20 бодова;
(3) домаћинство са троје или више деце – 30 бодова;
4) породично домаћинство са дететом са инвалидитетом или сметњама у развоју: по породичном домаћинству – 20 бодова;
5) стамбена ситуација Подносиоца пријаве и чланова његовог породичног
домаћинства:
(1) породично домаћинство смештено у колективном центру – 10 бодова;
(2) породично домаћинство које станује у изнајмљеном простору без основних хигијенско-санитарних услова – 20 бодова;
6) материјални положај породичног домаћинства:
(1) породично домаћинство са приходима већим или у висини од 50% последње просечне месечне зараде без пореза и доприноса у привреди Републике Србије, по члану – 10 бодова (по породичном домаћинству);
(2) породично домаћинство са приходима испод 50% последње просечне месечне зараде без пореза и доприноса у привреди Републике Србије по члану – 20 бодова (по породичном домаћинству);
Приликом бодовања пријава по тачки 6) овог члана приходи се обрачунавају по члану породичног домаћинства, а бодови се додељују породичном домаћинству. Максимални број бодова који може бити додељен породичном домаћинству по овом основу је 20.
7) смањење или губитак радне способности или телесно оштећење:
(1) по основу смањења или губитка радне способности Подносиоца пријаве или члана породичног домаћинства:
– ако постоји делимична радна способност – 10 бодова;
– ако постоји потпуни губитак радне способности – 20 бодова.
(2) по основу телесног оштећења Подносиоца пријаве или члана породичног домаћинства:
– за телесно оштећење 100% – 20 бодова;
– за телесно оштећење 90% – 15 бодова;
– за телесно оштећење 80% – 10 бодова;
Ако код истог лица постоји смањење или губитак радне способности и телесно оштећење, Комисија приликом бодовања узима у обзир оно мерило на основу кога то лице добија више бодова и бодује се по члану домаћинства;
8) Болести од већег социо-медицинског значаја, (малигна обољења, бронхијална и срчана астма, тешка опструктивна обољења плућа, активна туберкулоза, инфаркт срца, декомпензована срчана обољења, трансплантација срца, цереброваскуларни инсулт, епилепсија, теже душевне болести, прогресивне нервномишићне болести, парезе и парализе, хемофилија, инсулин зависни дијабетес, хроничне бубрежне инсуфицијенције на дијализама, системске аутоимуне болести, остеомијелитиси, ХИВ инфекције и сл) у складу са прописима о здравственој заштити: Подносилац пријаве или члан његовог породичног домаћинства – 20 бодова (по члану породичног домаћинства са здравственим проблемима);
Oво мерило се примењује по члану породичног домаћинства ако Подносилац пријаве или члан његовог породичног домаћинства нису бодовани по основу тачке
7) подтачка (1) и (2) овог члана;
9) регистровано сеоско газдинство – 20 бодова;
Бодови по основу овог мерила додељују се уколико Подносилац пријаве или чланови његовог породичног домаћинства имају регистровано сеоско газдинство.
10) породично домаћинство чији је члан настрадао или нестао у сукобима на просторима бивше Социјалистичке Федеративне Републике Југославије: по настрадалом/несталом члану – 20 бодова.
Уколико два или више Подносилаца пријаве имају исти број бодова, предност ће имати Подносилац пријаве који:
1) има већи број малолетне деце;
2) има већи број чланова породичног домаћинства;
3) има трудну жену у породичном домаћинству;
4) дуже борави на подручју Општине Ћуприја и
5) има мање приходе по члану породичног домаћинства.
ПОТРЕБНА ДОКУМЕНТАЦИЈА
Корисник као подносилац пријаве на Јавни позив за себе и чланове породичног домаћинства доставља следећу документацију:
1) уредно попуњен и потписан образац Пријаве;
2) фотокопију легитимације интерно расељеног лица (обавезно за Подносиоца пријаве, а за остале чланове породичног домаћинства ако су евидентирани као интерно расељено лице);
3) фотокопију личне карте, очитане личне карте ако је у питању биометријска лична карта са чипом, за све чланове породичног домаћинства са 16 и више година;
4) доказ о стамбеној ситуацији Подносиоца пријаве и чланова његовог
породичног домаћинства:
– за домаћинство које станује у изнајмљеном простору без основних хигијенско- санитарних услова-изјава оверена код надлежног органа
– за лица која бораве у неформалном колективном центру – потврда надлежне службе општине/града да су лица евидентирана да бораве у неформалном колективном центру;
5) изјаву оверену код надлежног органа да Подносилац пријаве и чланови његовог породичног домаћинства: не поседују непокретност у Републици Србији ван АП Косова и Метохије или у другој држави, а којом могу да реше своје стамбено питање; не могу да користе непокретност коју поседују на АП Косову и Метохији; нису заменили, обновили или отуђили непокретност на територији АП Косова и Метохије, а којом су могли да реше своје стамбено питање; да нису корисници другог програма за побољшање услова становања или повратка којим би могли или су решили своје стамбено питање; да нису у крвном, адоптивном или тазбинском сродству са продавцем предметне непокретности;
6) доказ о приходима:
– Потврда о незапослености из Националне службе за запошљавање за незапослене чланове породичног домаћинства регистроване у Националној служби за запошљавање; у случају да се ради о незапосленом члану породичног домаћинства који није регистрован код Националне службе за запошљавање, изјава оверена код надлежног органа којом се потврђује да је Подносилац пријаве незапослен и да нема приходе;
– Потврда послодавца о висини примања у месецу који претходи месецу подношења пријаве на Јавни позив – за запослене чланове породичног;
– Чек од пензије за месец који претходи месецу објављивања овог Јавног позива или уколико лице не остварује примања по основу пензије – потврда надлежне службе или изјава оверена код надлежног органа да лице не остварује примања по основу пензије у Републици Србији и/или другој држави;
7) За чланове породичног домаћинства узраста од 15-26 година -доказ о школовању
(потврда надлежне образовне иниституције о школовању), уколико ови чланови породичног домаћинства нису на школовању- доказе наведене у тачки 6.овог става (докази о приходима);
8) доказ за породично домаћинство са дететом са инвалидитетом или сметњама у развоју – Решење Комисије за категоризацију деце или мишљење интер-ресорне комисије за децу са телесним инвалидитетом или сметњама у развоју;
9) доказ о смањењу или губитку радне способности или телесном оштећењу –
Решење надлежне Комисије о смањењу или губитку радне способности или телесном оштећењу за члана породице са инвалидитетом;
10) Доказ о постојању болести од већег социо-медицинског значаја (малигна обољења, бронхијална и срчана астма, тешка опструктивна обољења плућа, активна туберкулоза, инфаркт срца, декомпензована срчана обољења, трансплантација срца, цереброваскуларни инсулт, епилепсија, теже душевне болести, прогресивне нервномишићне болести, парезе и парализе, хемофилија, инсулин зависни дијабетес, хроничне бубрежне инсуфицијенције на дијализама, системске аутоимуне болести, остеомијелитиси, ХИВ инфекције и сл.) – Лекарски налаз не старији од годину дана;
11) за једнородитељску породицу прилаже се:
– потврда о смрти брачног друга;
– решење надлежног суда о проглашењу несталог лица за умрло;
– извод из матичне књиге рођених за децу без утврђеног очинства
– пресуда о разводу брака или доказ о поверавању малолетног детета или деце (уколико у пресуди о разводу брака није одлучено о поверавању детета, или уколико се ради о ванбрачним партнерима чија је заједница престала да траје), а уз оба доказа потребно је приложити изјаву Подносиоца пријаве оверену код надлежног
органа да се Подносилац пријаве непосредно брине о детету и да самостално обезбеђује средства за издржавање, да други родитељ не учествује или недовољно учествује у тим трошковима, а да, у међувремену, Подносилац пријаве није засновао брачну или ванбрачну заједницу;
12) Потврду надлежног органа/организације за члана породичног домаћинства који је настрадао или нестао у сукобима на просторима бивше Социјалистичке Федеративне Републике Југославије;
13) Доказ о регистрованом сеоском газдинству (уколико Подносилац пријаве или чланови његовог породичног домаћинства имају регистровано сеоско газдинство);
14) Оверену изјаву власника сеоске куће односно одговарајуће непокретности намењене становању на коју се односи Помоћ, да је сагласан да исту отуђи у корист Подносиоца пријаве;
15) Лист непокретности не старији од месец дана за предметну сеоску кућу односно одговарајуће непокретности намењене становању;
16) Потврду надлежног органа о поднетом захтеву за легализацију, односно покренутом поступку озакоњења предметне сеоске куће односно одговарајуће непокретности намењене становању и уверење надлежног органа да је на земљишту на коме се налази предметна сеоска односно одговарајућа непокретност намењена становању дозвољена индивидуална стамбена градња (важећа информација о локацији);
17) Уколико се ради о сеоским кућама односно одговарајућим непокретностима намењеним становању које су у време подношења пријава на Јавни позив у поступку легализације/озакоњења, потребно је, најкасније до доношења Одлуке, доставити доказ да је поступак легализације/озакоњења завршен (односи се на оне Подносиоце пријава који конкуришу са сеоским кућама односно одговарајућим непокретностима
намењеним становању које су у време подношења пријава на Јавни позив у поступку легализације/озакоњења);
18) Потврда надлежне пореске управе о измиреним пореским обавезама које су настале по основу права својине за предметну сеоску кућу и земљиште који су предмет купопродаје односно одговарајућеу непокретност намењене становању ;
19) Фотокопију личне карте продавца сеоске куће односно одговарајуће непокретности намењене становању (очитане уколико је у питању лична карта са чипом);
20) Изјава Подносиоца пријаве и чланова породичног домаћинства за достављање документације по службеној дужности (наведену изјаву није потребно оверавити).
Докази из става 1. овог члана подносе се у фотокопији, с тим да Комисија за избор корисника може од Подносиоца пријаве на Јавни позив тражити оригинална
документа на увид.
Поред доказа наведених у ставу 1. овог члана, Комисија за избор корисника може од Подносиоца пријаве тражити и друге неопходне доказе ради утврђивања чињеница и околности потребних за доношење правилне и законите одлуке.
ПОДНОШЕЊЕ ПРИЈАВА НА ЈАВНИ ПОЗИВ
Пријаве са потребном документацијом се подносе у затвореној коверти преко писарнице општинске управе Ћуприја, лично или поштом на адресу:
Општина Ћуприја
Комисија за избор корисника помоћи за побољшање услова становања интерно расељених лица док су у расељеништву кроз доделу помоћи при куповини сеоске куће са окућницом односно одговарајуће непокретности намењене становању и додатне помоћи у грађевинском и другом материјалу и/или опреми за поправку или адаптацију предметне сеоске куће са окућницом односно одговарајуће непокретности намењене становању
ул. 13. Октобра бр. 7
35230 Ћуприја
са назнаком:
„Пријава на Јавни позив за доделу помоћи при куповини сеоске куће са окућницом односно одговарајуће непокретности намењене становању и додатне помоћи у грађевинском и другом материјалу и/или опреми за поправку или адаптацију предметне сеоске куће са окућницом односно одговарајуће непокретности намењене становању
Рок за подношење пријава са потребном документацијом је 31.август 2020. године.
ПРЕДСЕДНИК КОМИСИЈЕ
Драгана Милановић с.р.
Јавни позив и пријавни формулар