Odeljenje za finansije
Marko Marković - načelnik odeljenja
- 035/8470-248
- marko.markovic@cuprija.rs
Odeljenje za finansije obavlja poslove koji se odnose na: planiranje, pripremu i izradu nacrta odluke o budžetu opštine; pripremanje nacrta odluke o izmeni i dopuni budžeta (rebalansa); pripremanje predloga rešenja o odobrenju sredstava iz tekuće i stalne budžetske rezerve; planiranje i praćenje dinamike ostvarivanja prihoda, izrada procene prihoda u tekućoj godini, projekcija sredstava za narednu godinu, izvršenje budžeta; pripremu, izradu nacrta i sprovođenje finansijskih akata organa opštine Ćuprija;internu kontrolu u smislu zakona o budžetskom sistemu; namensku raspodelu budžetskih prihoda u skladu sa odlukom o budžetu opštine; budžetsko računovodstvo, vođenje pomoćnih knjiga osnovnih sredstava, plata, naknada i drugih primanja, kao i knjigovodstveno vođenje imovine u skladu sa Zakonom o javnoj svojini; Finansijsko – materijalne, računovodstveno-knjigovodstvene poslove; poslove likvidature; planira budžetsku likvidnost gotovinskih tokova budžeta na osnovu primanja i izdataka; upravljanje preuzetim obavezama u okviru konsolidovanog računa trezora i vodi glavnu knjigu trezora; planiranje i odobravanje tromesečne kvote iz okvira odobrenih aproprijacija; obavljanje poslova servisiranja javnog duga opštine; izradu periodičnih obračuna, izveštaja, analiza i slično u vezi sa izvršenjem budžeta; izradu završnog računa budžeta; računovodstveno-knjigovodstvene poslove indirektnih korisnika budžeta ( ustanova i mesnih zajednica), izrada završnih računa i vodi njihovo finansijsko poslovanje; poslove unapređenja u upravljanju budžetskim sistemom, prikuplja procene budžeta i pomaže izvršnoj vlasti u pripremi dokumentacije budžeta;tumačenje finansijskih efekata zakona; predlaganje izvršnoj vlasti novih modela upravne organizacije i procedura u cilju efikasnijeg izvršenja budžeta, učešće u javnim prezentacijama i raspravama u procesu donošenja budžeta; dugoročno strateško planiranje budžeta u skladu sa strateškim planovima opštine; učestvuje u preduzimanju mera radi otklanjanja posledica elementarnih nepogoda iz svog delokruga, po nalogu opštinskog Štaba za vanredne situacije i Odeljenja opštinske uprave koje je nadležno za koordinaciju poslova i aktivnosti u vanrednim situacijama.
Odeljenje obavlja i poslove javnih nabavki koji se odnose na: izradu predloga planova javnih nabavki i praćenje njihovog izvršenja u skladu sa Zakonom o javnim nabavkama; izradu i drugih akata vezanih za javne nabavke; sprovođenje postupaka javnih nabavki po proceduri propisanoj zakonom; poslove nabavke dobara, usluga i radova; pružanje konsultantskih usluga i stručne pomoći direktnim i indirektnim korisnicima budžetskih sredstava i ponuđačima u postupcima javnih nabavki; prikupljanje i evidentiranje određenih podataka o postupcima javnih nabavki i zaključenim ugovorima o javnim nabavkama; vođenje posebne evidencije o javnim nabavkama male vrednosti; sastavljanje izveštaja o zaključenim ugovorima o javnim nabavkama velike i male vrednosti i sprovedenim postupcima; dostavljanje u predviđenom zakonskom roku navedenih izveštaja Upravi za javne nabavke; praćenje realizacije zaključenih ugovora o javnim nabavkama; ostvarivanje saradnje sa organima i organizacijama koji u okviru svoje nadležnosti primenjuju propise iz oblasti javnih nabavki.
Odeljenje obavlja i poslove koji se odnose na obezbeđenje primene propisa o slobodnom pristupu informacijama od javnog značaja; davanje stručnih mišljenja za donošenje akata iz nadležnosti opštine, izradu nacrta akata iz nadležnosti odeljenja za potrebe organa opštine.
Odeljenje obavlja i druge poslove iz svoje nadležnosti u skladu sa zakonom i aktima organa opštine.