Odeljenje za društvene delatnosti, privredu i lokalni ekonomski razvoj

Vladimir Đorđević - načelnik odeljenja

Odeljenje za društvene delatnosti, privredu i lokalni ekonomski razvoj obavlja poslove uprave koji se odnose na: poslove u neposrednom sprovođenju Zakona o radu, Zakona o finansijskoj podršci porodici sa decom, Zakona o opštem upravnom postupku, Pravilnika o bližim uslovima i načinu ostvarivanja prava na finansijsku podršku porodici sa decom i drugih propisa koji su povereni opštini u ostvarivanju prava građana u oblasti socijalne zaštite, primarne zdravstvene zaštite, društvene brige o deci i omladini, predškolskog, osnovnog i srednjeg obrazovanja i vaspitanja, učeničkog i studentskog standarda, kulture, sporta, boračko – invalidske zaštite; stručne i administrativne poslove koji se odnose na zadovoljavanje potreba građana o kojima se stara opština u oblastima društvene brige o deci i omladine predškolskog, osnovnog i srednjeg obrazovanja i vaspitanja, kulture, sporta, socijalne zaštite i zdravstvene zaštite; utvrđivanje prava na dečiji dodatak, roditeljski dodatak, naknadu zarade za vreme porodiljskog odsustva, odsustva sa rada radi nege deteta i odsustva sa rada radi posebne nege deteta, naknade troškova boravka u predškolskoj ustanovi za decu bez roditeljskog staranja i za decu sa smetnjama u razvoju; poslove likvidature u oblasti porodiljskog odsustva i boračko – invalidske zaštite; trebovanje, obračun i isplatu novčanih sredstava za porodiljska prava, negu deteta i prava iz oblasti boračko – invalidske zaštite; poslove koji se odnose na priznavanje prava na dopunsku zaštitu boraca, vojnih invalida i njihovih porodica; izdavanje uverenja o sticanju prava energetski zaštićenog kupca; vodi postupak za potrebe Interresorne komisije koja vrši procenu potreba za pružanjem dodatne obrazovne, zdravstvene i socijalne podrške detetu/ učeniku; praćenje zakonitosti rada ustanova u oblasti društvenih delatnosti čiji je osnivač Skupština opštine Ćuprija; praćenje stanja u oblasti privrede i predlaže odgovarajuća akta opštinskom veću i skupštini opštine; daje mišljenja o cenama komunalnih usluga; stara se o razvoju i unapređenju ugostiteljstva, zanatstva, trgovine i drugih privrednih delatnosti, uređuje radno vreme i druge uslove za njihovo obavljanje; obavljanje poverenih poslova Agencije za privredne registre prema sporazumu sa opštinom Ćuprija, vrši prijem dokumentacije preduzetnika radi upisa osnivanja i promena u Registru, dostavlja izveštaje i specifikacije APR – u; izdavanje uverenja po ZUP- u preduzetnicima; davanje mišljenja na programe poslovanja, izveštaje o radu, cene komunalnih usluga, Pravilnike o unutrašnjoj organizaciji i sistematizaciji radnih mesta i druge akte javnih preduzeća i ustanova čiji je osnivač Skupština opštine Ćuprija; obavljanje poslova kategorizacije turističkih objekata u skladu sa zakonom; obavljanje poslova budžetskog fonda za poljoprivredu; izradu i ažuriranje baze podataka za privredna društva, preduzetnike i taksiste; praćenje stanja u oblasti poljoprivrede, šumarstva i vodoprivrede, izradu izveštaja i informacija; vođenje postupka promene namene poljoprivrednog zemljišta u građevinsko zemljište, izdavanje uverenja po ZUP- u, vodoprivredne saglasnosti i dozvole; saradnju sa Republičkom poljoprivrednom inspekcijom i Republičkim hidrometeorološkim zavodom, sektorom za vanredne situacije MUP-a, Radarskim centrom Bešnjaja; učestvuje u radu Komisije za izradu Godišnjeg programa zaštite, uređenja i korišćenja poljoprivrednog zemljišta u državnoj svojini i sarađuje sa Komisijom za sprovođenje postupka javnog nadmetanja za davanje u zakup poljoprivrednog zemljišta u državnoj svojini;izradu Godišnjeg programa razvoja poljoprivrede i ruralnog razvoja; sprovođenje postupka davanja u zakup poljoprivrednog zemljišta u državnoj svojini; izradu Programa zaštite bilja od biljnih bolesti i štetočina, Plana odbrane od poplava i drugih nepogoda, zaštita zemljišta od erozije; organizaciju i praćenje rada protivgradne odbrane, organizuje obuke strelaca i pomoćnika strelaca, vrši procenu štete od grada i pruža pomoć radi ostvarivanja prava na subvencije i regrese; pružanje stručne pomoći pri registraciji poljoprivrednih gazdinstava; izradu i ažuriranje baze podataka poljoprivrednog zemljišta u državnoj i opštinskoj svojini; saradnju sa državnim organima i organizacijama koje se bave dijasporom, praćenje konkursa i programa vezanih za dijasporu; saradnju sa nevladinim organizacijama, udruženjima i drugim organizacijama u dijaspori; izradu projekata u oblasti poljoprivrede, prati realizaciju projekata u ovoj oblasti; izvršavanje poslova na sprovođenju propisa iz oblasti poljoprivrede u smislu unapređenja i razvoja poljoprivrede, korišćenja podsticajnih sredstava za razvoj poljoprivrednih gazdinstava; organizaciju rada na ostvarivanju ciljeva za razvoj poljoprivrede; učestvuje i procenjuje štetu od elementarnih nepogoda; pružanje podrške postojećem MSP sektoru, Privrednom savetu, Lokalnom savetu za zapošljavanje potencijalnim investitorima i razvija projektne ideje u konkretne projekte u skladu sa usvojenim strateškim dokumentima; obavljanje poslova koji se odnose na podsticanje mladih da se organizuju, udružuju i učestvuju u društvenim tokovima, poslove zaštite interesa mladih i pomoć u ostvarenju njihovih interesa, sarađuje sa omladinskim udruženjima i organizacijama; izrađuje projektne zadatke; vrši komunikaciju i koordinaciju o svom radu između opštine i građana, javnih preduzeća i ustanova; obavlja stručne, administrativne, tehničke i druge poslove na vođenju, koordiniranju i servisiranju poslova iz oblasti lokalnog ekonomskog razvoja opštine; obavlja poslove marketinga i promocije lokalnog ekonomskog razvoja kroz javne nastupe opštine na sajmovima i drugim manifestacijama; učestvuje u organizaciji i realizaciji edukativnih programa u skladu sa potrebama privrednih subjekata i odgovarajućih javnih službi, u cilju podrške ekonomskom razvoju opštine; izrađuje programe razvoja i strateške planove za koje je nadležna opština;ostvaruje saradnju sa nadležnim ustanovama i institucijama na opštinskom, regionalnom i republičkom nivou za ekonomski razvoj opštine; učestvuje u pripremi i održavanju baze podataka o lokalnim kompanijama, domaćim i inostranim investitorima; izrađuje planska akta opštine i utvrđuje prioritete za izradu projekata i osiguranja njihove realizacije u skladu sa planovima razvoja opštine; koordinira aktivnosti opštine na angažovanju izvora finansiranja projekata potencijalnih investitora i donatora i utvrđuje procenu izvodljivosti projekata opštine, monitoring i dostupnost stranih i domaćih donatora i evaluaciju istih; obavlja poslove na pripremi podataka za energetski bilans i učestvuje u izradi energetskih planova razvoja opštine; učestvuje u preduzimanju mera radi otklanjanja posledica elementarnih nepogoda iz svog delokruga, po nalogu opštinskog Štaba za vanredne situacije i Odeljenja opštinske uprave koje je nadležno za koordinaciju poslova i aktivnosti u vanrednim situacijama;. obezbeđuje primenu propisa o slobodnom pristupu informacijama od javnog značaja; daje stručna mišljenja za donošenje akata iz nadležnosti opštine; izrađuje nacrte akata iz nadležnosti odeljenja za potrebe organa opštine i obavlja i druge poslove u skladu sa zakonom i aktima organa opštine.